lauantai 16. maaliskuuta 2013

Maksaherkku

En tiedä, mistä nyt tuulee, mutta olen alkanut tehdä koirille itse makupaloja. Niiden kulutus on meillä suurta; Jekku kun ei palkkaudu lelulla, pitää sille olla aina agilityssa ja dobossa jotain nameja. En halua syöttää koirille makkaraa/nakkia tai juustoa, joten olen antanut aiemmin kaupasta ostettuja makupaloja. Sitten aloin miettiä, että mikähän olisi pennulle sopivaa. Silloin Jalon kasvattaja antoi minulle ohjeen helppoon maksaherkkuun, ja siitä lähtien olen sitä tehnyt. Eilen taisi valmistua kolmas pellillinen. Se on riittoisaa, helppoa, edullista ja koirien mielestä ilmeisen hyvää. Ja kas tässä resepti:

n. 300-400 g jauhettua maksaa
1 kananmuna
kaurahiutaleita

Kaurahiutaleita sotketaan joukkoon siis sen verran, kuin seos tuntuu vetävän. Koko komeus uunipellille ja 150 asteiseen uuniin, kunnes näytää kypsältä. Ihanan suurpiirteinen resepti muuten! Itse olen paistellut ehkä lähemmäs tunnin. Eilen juttu vähän kärähti, mutta tulipahan sitten vähän rapeampaa. Ei niin rapea on sikäli parempaa, ettei se murusta niin paljoa. Maksan käry on melkoinen, mutta onneksi sekin haihtuu nopeasti. Kuvaa ei ole, sillä herkku ei varsinaisesti tarjoa esteettisiä elämyksiä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti