sunnuntai 24. heinäkuuta 2011

Varustelua

En ole ikinä harrastanut mitään ulkoliikuntaa, mutta nyt Jekun myötä on vähän pakko. Ulos on mentävä säällä kuin säällä. Tai no, onhan minulla ennenkin ollut koira, jota kyllä ulkoilutin, mutta silloin ilmeisesti selvisin paremmin. Nyt olen törmännyt siihen tosiseikkaan, että tavallisilla farkuilla ja tavallisella takilla ei oikein pärjää. Vuoden olen tässä nyt jotenkuten kitkutellut, mutta koko ajan olen miettinyt, että joku kaunis kerta pitäisi ostaa paremmat varusteet. Minulla on ikivanha ja aivan susiruma takki, jonka periaatteessa pitäisi kestää vettä. Viime päivien myötä olen huomannut, että asia ei aivan ole näin. Pari kertaa olen kastunut alusvaatteitani myöden, kun takki on vuotanut. Eilen päätin, että vihdoin asioihin on tultava muutos. Menimme Miehen kanssa käymään Partiovarusteessa, ja pitkän pähkäilyn ja sovittelun jälkeen päädyin tähän:



En ole vielä päässyt testaamaan takkia, sillä tänään sää on ollut kohtalainen. Seuraavaksi tarvisen housut. Alkaa jo ehkä hieman ärsyttää, että farkut ovat yleensä jo yhden lenkin jälkeen likaiset. Housujen pitäisi siis olla jotakin kurankestävää materiaalia, jotain sellaista, josta liat saisi hyvin pyyhittyä pois. Kokeilin Partiovarusteessa kaksia housuja, mutta ne eivät kumpikaan sopineet. Etsintä jatkuu.
Talveen ajattelin varustautua näillä:




Kyseessä on siis Saksan armeijan vanhat maiharit. Oikea koko on tosin tällä hetkellä Salaisesta agentista loppu, mutta elättelen toivoa, että niitä vielä ennen talvea tulisi. Ehkä sitten pikku hiljaa alkaa olla kasassa sopivat varusteet ulkoilua varten.

2 kommenttia:

  1. Goretex on ehkä parhaita keksintöjä ikinä. Pahuksen kalliita vain ovat. Kävin juuri ostamassa uudet Haltin kengät, kun vanhat Merrelit sanoivat työsopimuksensa irti (toinen kenkä ei ollut enää kovin vesitiivis). Jotain iloa on sentään siitä, että on pätkä. Ostin tammikuussa alesta McKinleyn ulkoilupuvun (onko se nyt Aquamax vai mikä lie, se niiden Goretex-vastine), sellaisen senttikokoisen. Oli halvempi kuin aikuisten kokoa pelkkä takki. :)

    VastaaPoista
  2. En mäkään mielestäni mikään erityisen pitkäsäärinen ole, mutta ei vaan sopineet. Toisaalta sovitin vain paria paria housuja :) Täytyy jatkaa etsintöjä.

    VastaaPoista