lauantai 16. heinäkuuta 2011

Sadepäivän näyttely

Mitäpä sitä ihminen muutakaan sadepäivänä tekisi, kuin lähtisi koiranäyttelyyn. Välillä satoi ja välillä paistoi, mutta keliä uhmaten lähdimme Pöytyälle. Mennessä minä jännitin, että olemmekohan myöhässä ja löydämmeköhän oikeaan paikkaan. Molemmat huolet olivat turhia: oikea paikka löytyi ja olimme jopa etuajassa, sillä arvostelu oli noin tunnin myöhässä.

Ehdimme siinä odotellessamme vähän vielä treenailla, ja sain vielä hyviä vinkkejä Jekun esittämiseen. Hiljalleen minua alkoi jännittää: samassa ryhmässä kanssamme oli Jekun edesmenneen isän omistaja ja kokenut kasvattaja ja esittäjä. Häneltä tosin juuri vinkkejä saimme. Kiitos vielä niistä!

Kehämme alku ajoittui sateettomaan hetkeen. Ensin seisoimme paikoillamme, sitten kiersimme kehää ympäri ja sitten jokainen vuorollaan meni arvosteltavaksi. Olen todella tyytyväinen Jekkuun! Se käyttäytyi ja esiintyi todella hienosti. Juuri kun oli meidän vuoromme mennä arvosteltavaksi, alkoi taas sataa. Jekkua ihan silminnähden ketutti kulkea kenttää ympäri ja edestakaisin siinä sateessa, mutta hienosti se silti oli.

Jekku sai punaisen nauhan eli ERI(nomaisen) ja oli luokkansa neljäs. Näyttelytermejä käyttäen siis: JUN ERI 4. Tässä vielä arvostelu:

Pöytyä kr 16.7. Päivi Eerola: "Erinomaiset mittasuhteet, siro luusto. Tilava rintakehä. Hyvin tyypillinen pää. Ilmettä häiritsevät vaaleat silmänympärykset. Voisi liikkua yhdensuuntaisemmin. Hyvä askelpituus. Hyvä karvanlaatu. Oikea olemus, kauniisti esitetty."

Minua lämmittää etenkin kohta "kauniisti esitetty", sillä viimeksihän juuri minä töpeksin, kun en osannut esittää. Ehkä olette huomanneet joistain teksteistäni, etten ole järin kärsivällinen ihminen. Kaiken pitäisi olla juuri nyt heti valmista. Mielestäni minun pitäisi ostata uudetkin jutut heti, eikä myöhemmin. Nyt olen tyytyväinen, sillä olen oikeasti tehnyt Jekun kanssa töitä ja harjoitellut esittämistä ja opettanut Jekulle seisomista. Nyt voin tyytyväisenä todeta, että tämä harjoittelu on kannattanut! Tästä on hyvä jatkaa sitten seuraavaan näyttelyyn, ja antaa tämä pontta agilitynkin harjoitteluun: kärsivällinen tekeminen näköjään kannattaa.

2 kommenttia:

  1. Onnittelut hienosta arvostelusta! Ei ole meillä tuollaisia nähty. :D

    VastaaPoista
  2. Kiitos kiitos! Hieman kyllä yllätti itsenikin tuo. :)

    VastaaPoista