keskiviikko 4. kesäkuuta 2014

Lempiasioita

Bongasin kaverini Melkein kuin uusi -blogista haasteen, jossa pitää luetella 10 lemppariasiaa ja sitten haastaa bloggareita eteenpäin. Koitanpa minäkin. Kesti tovin miettiä näitä. En ole luonteeltani mikään erityinen fiilistelijä, joka nauttisi kauniisti katetusta ateriasta, teestä ja sympatiasta, mielentilaan sopivasta musiikista, tai muusta sellaisesta. No joo, mitään ei ole kauniisti katettuja aterioita vastaan, mutta ikinä en jaksa sellaisia itse väkertää. Olen kai jokseenkin tavallinen ja suoraviivainen ihminen. Mutta kyllä minä ne 10 asiaa lopulta keksin. Ne tulevat satunnaisessa järjestyksessä tässä.

1. Oma rauha ja hiljaisuus. Priceless. Ehkä yksi tärkeimmistä jutuista minulle. En tiedä, johtuuko työstäni vai ihan vaan perusluonteestani, mutta en juuri koskaan kuuntele musiikkia. Hiljaisuus on parasta musiikkia korvilleni. Rakastan myös omaa rauhaa lähes ylitse kaiken muun. Niin paljon kuin ystävistäni pidänkin, hyvin mielelläni valitsen illan itsekseni kotona, jos siihen on mahdollisuus.


2. Koira. Vieressä nukkuva koira. Ovella ilosta sekoileva koira. Koira.

3. Viini. Hyvässä seurassa tai ilman sitä.

4. Villasukat. Syksyjeni ja talvieni pelastus.

5. Kirjat ja lukeminen. Lapsesta asti olen rakastanut kirjoja, niiden tuoksua, sitä miltä ne näyttävät ja mitä ne ovat, ja ennen kaikkea sitä, millaisille matkoille toisiin maailmoihin ne minut vievät!

6. Etymologiat. Jos minusta olisi tutkijaksi, tutkisin ehdottomasti sanojen alkuperää, eli etymologiaa.

7. Tanssiminen. Olen ehkä onnellisimmillani tanssiessani.

8. Kesä ja lämpö. Olen syntynyt väärään maahan, sillä en kestä tätä Suomen talvea.

9. Italia. Italia maana, italian kieli, italialainen ruoka.

10. Kauniit kengät. Tarvitseeko sanoa enempää?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti