lauantai 14. helmikuuta 2015

Kolmoset korkattu

Tänään oli sitten aika startata Jekun kanssa agilityn kolmosluokassa. Itse olen hieman toipilas, joten osallistuminen oli vielä torstai-iltana vähän epävarmaa. Soittelin Olavin kanssa, joka ehdotti, että ryhmässämme treenaava Tania voisi perjantain treeneissä kokeilla, kulkeeko Jekku hänen kanssaan. Jos, Tania voisi kartturoida Jekkua itse kisoissakin. Näin teimme.

Olin treeneissä jo valmistautunut menemään piiloon, mutta ihan hyvin Jekku Tanian matkaan lähti. Melko luottavaisin mielin sitten suuntasimme tänään ATT:n hallille.

Kaikki päivän radat näyttivät kivoilta, sellaisilta, joille minäkin olisin voinut panikoimatta lähteä. Oli kuitenkin ihan kivaakin tavallaan välillä ihan vaan seurata kisoja katsomosta sen suurempia stressaamatta. No okei, kyllähän minua jännitti, miten Jekulla menisi, lähinnä siis se, suostuisiko se kulkemaan Tanian kanssa.

Ja Jekkuhan teki jekut. Kahdelta ekalta radalta se lähti etsimään minua. Ekalla radalla se ei tainnut hypätä estettäkään, vaan lähti aitojen ali katsomoon. Turha sitä oli sitten enää radalle lykätä. Tokalla radalla se sentään hyppäsi pari estettä ja teki kepit, kunnes sitten tuli jokin ongelma ja Jekku kääntyi kohti lähtöaluetta. Olavi oli siis sitä mieltä, että minun kannattaisi ikään kuin lähettää Jekku lähtöalueelta matkaan Tanian kanssa.

Ennen kolmatta rataa Tania lähti vähän pidemmälti ulkoiluttamaan Jekkua minun jäädessäni hallille. Siellä ne hakivat kontaktia ja Tania lahjoi Jekkua. Olen ajatellut, että Jekku on niin ahne, että herkku kuin herkku käy. No, ei näköjään. Voisin vaikka heittää Natural Menut harakoille; ei ole makkaran voittanutta!  Makkaraa siis tästä lähtien niin kisoihin kuin treeneihin, varsinkin, jos joku muu ohjaa.

Ja kas, kolmas rata meni kuin menikin hienosti! Tyytyväisin olen siihen, että ensinnäkin Jekku veti koko radan ja teki kepit hienosti. Ja toki olen tyytyväinen Tanian ohjaukseen ja siihen, että häneltä apua sain! Kiitos! Rata oli siis puhdas, mutta kepeillä ja keinulla tuhrautui aikaa niin, että yliaikaa tuli yli 10 sekuntia. Melkoisesti siis. Mutta ei se mitään, tästä on erittäin hyvä jatkaa!

PS. Jalompaa jekkuilua toivottaa hyvää ystävänpäivää kaikille mahdollisille lukijoille!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti