tiistai 17. heinäkuuta 2018

Kehäsihteeri!

No niin, nyt se on sitten taputeltu, ja meitsi on kehäsihteeri! Ruisrockviikonloppuna suuri osa kavereistani taisi rokata Ruissalossa, minä puolestani huhkin kyseisen viikonlopun viimeisten kahden harjoitteluni parissa. Tovin kestää, ennen kuin virallisen kehäsihteerikortin saan, mutta yhtä kaikki, nyt se on suoritettu. Ja kivaa on ollut! (Ja kukapa kissan hännän nostaisi ellei kissa itse: olen saanut kaikista harjoitteluistani kiitettävän tai kiitettävä+ -arvosanan :D )

Kaksi viimeistä harjoittelua tein Ruskolla vinttikoirien erikoisnäyttelyssä ja heti perään ryhmänäyttelyssä (FCI5 ja 10). Kumpanakin päivänä minulla oli sama kehiskaveri ja olimme saman, alankomaalaistuomarin, kehässä. Tuomari, Andre Van Den Broek, oli muuten erittäin miellyttävä tyyppi, niin meille kehäsihteereille, ja mikä vielä tärkeämpää, näytteilleasettajille. Esimerkiksi hän aina perusteli suullisesti ja henkilökohtaisesti, miksi sijoitti koirat siihen järjestykseen kuin sijoitti. Tämä ehkä vähän hidasti kehän pyörimistä, mutta ainakin itse olisin arvostanut, jos joku tuomari olisi joskus perustellut, miksi järjestys on se mikä on. Tuomari oli muutoinkin ystävällinen ja huomaavainen.

Itse olin varsin kiinnostunut vinttikoirista, joiden kehässä sain olla; pääsin tutustumaan mm. slougheihin, azawakhein ja unkarinvinttikoiriin. No, oli niitä muitakin, mutta nuo olivat itselleni ne, mitä odotin ja joista olen kiinnostunut. En tiedä, miksi ja miten vinttikoira meille koskaan tulisi, mutta jos, niin tuo unkarilainen sopisi kyllä perheeseen mielestäni hyvin.

Minua vähän harmittaa, että menee ensi vuoteen ennen kuin pääsen seuraavan kerran näyttelyyn töihin. Loppuvuodesta ei enää ole täällä lähistöllä näyttelyitä, enkä usko, että jaksan töiden ohella minnekään kauemmaskaan ajella, kun nyt olen tällaista kotona viihtyvää sorttia. Ensi vuonna kimuranttia on taas se, mennäkö itse töihin vai ilmoittaako Jekku mukaan geimeihin. Jekkuhan on nyt veteraaniluokkalainen, joten ajattelin sen nyt ainakin jonkun kerran kehään vielä viedä. Riippunee varmaan tuomareista, että ilmoitanko näyttelyyn Jekun vai itseni (töihin, siis).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti